Belföldi és Nemzetközi Csomagküldés

Hogyan nyissunk PayPal számlát?

Egyre többen vásárolunk internetes áruházakban és aukciós oldalakon, ahol az eladók felkínálják  lehetőségként a PayPal-t, mint fizetési módot. Sokakban felvetődik az ötlet, hogy regisztráljanak az oldalon és elkészítsék saját számlájukat is annak érdekében, hogy megkönnyítsék a nemzetközi fizetések lebonyolítását. Bejegyzésünkben ehhez szeretnénk segítséget nyújtani, azok számára, akik még nem rendelkeznek PayPal regisztrációval, hiszen cégünknél is több alkalommal érdeklődtek már ügyfeleink, hogyan tudják ezt a fizetési módot igénybe venni. Ezért is gondoltunk arra, hogy következő témánknak a PayPal-on történő számlanyitást dolgozzuk fel.

Első lépésként látogassunk el a PayPal hivatalos weboldalára. Kattintsunk a "Regisztráljon most" feliratra. Ezután egy új lapon meg fog jelenni a regisztrációs felület angol nyelven. Ha valaki számára gondot jelentene az angol nyelvű szövegek lefordítása, ajánljuk a Google Fordítót, amely segít a feliratok értelmezésében. 

A regisztráció során különböző adatok megadására lesz szükségünk, elsőként szükséges kiválasztani az országot, ahol élünk és a nyelvet, amelyet használni kívánunk az oldalon - itt érdemes az angolt választani.  A  következő lépésben válasszuk ki a "PayPal for you" opciót és ezután kattintsunk a "Get Started" felületre.

Következő lépésként megjelenik egy űrlap, ahol különböző személyes adatokat kell megadnunk és a végén el kell fogadnunk a PayPal adatkezelési és felhasználási feltételeit.

Amennyiben internetes vásárlásaink során szeretnénk élni a PayPal fizetési lehetőséggel harmadik lépésként kattintsunk a "Pay with my credit card" ikonra és folytassuk a regisztrációt bankkártyánk adatainak megadásával. Ha rákattintunk a folytatásra (continue) automatikusan rögzíti a rendszer adatainkat, ezután szükségünk lesz arra, hogy megerősítsük regisztrációnkat annak érdekében, hogy használhassuk a szolgáltatást. Automatikusan kapunk egy emailt a PayPaltól, amelyben felhívják figyelmünket arra, hogy szükséges a bankkártyánkat aktiválni az oldalon. SMS üzenetben kapunk egy kódot, amelyet rögzítenünk kell a PayPal felületén, így válunk teljes jogú PayPal számla felhasználóvá. A regisztráció és a bankkártya érvényesítése során levonnak tőlünk egy csekély összeget, annak érdekében, hogy hitelesíteni tudják a számlánkat, azonban ezt később vásárlásaink során felhasználhatjuk, a számlánkon jóváírják.

A bejegyzést a Fürgefutár.hu készítette, ahol szintén van lehetőség PayPal fizetési móddal kiegyenlíteni a csomagküldésekre vonatkozó számlákat.

Érdemes élni a regisztrációval, hiszen a vásárlások során nagyban megkönnyítheti és gyorsíthatja a pénzügyi tranzakciók lebonyolítását.

Hogyan vásároljunk egyszerűen 5 lépésben az Egyesült Államokból?

Sokak számára felvetődik ez a kérdés, hiszen manapság nemzetközi viszonylatokban kedvezőbb árakon, szélesebb választékból van lehetőségünk vásárolni az interneten keresztül. Egyre több magánszemély és cég is az interneten szerzi be erőforrásait.  Bejegyzésünkben megpróbáltuk azokat a legfontosabb információkat összegyűjteni, amelyek szükségesek lehetnek egy amerikai küldemény megvásárlásához és haza szállíttatásához.


     1. Legtöbben az Ebay-t használják nemzetközi piactérként, hiszen rendkívül széles választékot nyújt az oldalon  böngészőknek, internetes üzletközpontként is működik, ezért eladóinak és vásárlóinak száma folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Az Amazon.com hasonlóan eletkronikus kereskedelemmel foglalkozó internetes weboldal, amely kezdetekben  webkönyváruházként működött, majd később kiszélesítette palettáját digitális adathordozók, elektronikai és ruházati cikkek, bútorok és élelmiszerek értékesítésére is. Mindkét oldalon szükséges előzetesen egy rövid regisztrációt készíteni, így saját felhasználónévvel tudjuk a kiválasztott terméket megvásárolni.

 2. Amennyiben megtaláltuk az ízlésünknek megfelelő terméket és szeretnénk megrendelni, ekkor vetődik fel bennünk a kérdés: hogyan fizessük ki a termék vételárát? A leggyakrabban használt nemzetközi internetes fizetési mód a PayPal. Egy egyszerű regisztrációval lehetőségünk nyílik fiókunk létrehozására, ahol bankkártyánk adatainak megadásával tudjuk magunkat és bankszámlánkat azonosítani. A rendszer védelmet nyújt az internetes vásárlások tranzakciójakor is. Vezető márkák mellett kisebb webáruházak is elfogadják, mint fizetési módot. Ilyen, internetes fizetési módnak számít a Western Union is, amely világszerte vezető pozíciót tölt be az online átutalások körében. Gyors, egyszerű és rendkívül biztonságos módozata a nemzetközi átutalások rendszerének.


3. Megrendeltük a terméket, kifizettük a vételárat, ezután felvetődik a kérdés, hogyan érdemes mindezt haza szállítani? Mivel nemzetközi viszonylatokról van szó,  és a távolság sem csekély, ezért a csomagküldés sem költségmentes, sok kereskedő csak az Egyesült Államokon belül vállalja a szállítás elintézését.  Amennyiben több kereskedőtől és helyről vásárolunk termékeket, érdemes egy virtuális postai címet létrehozni annak érdekében, hogy a szállítási költségeken spórolhassunk. Ilyen szolgáltatást nyújt például a BundleBox is, melynek segítségével gyorsan és egyszerűen hozhatjuk létre virtuális címünket az USA-n belül. Rövid regisztráció után lehetőségünk nyílik egy olyan amerikai cím használatára, amelyet biztosíthatunk az eladó számára szállítási címként.
A szolgáltatás lehetővé teszi azt is, hogy egyszerre több helyről vásároljunk az interneten, de a csomagküldést együttesen intézzük a megadott virtuális címről, hiszen a beérkező árukat együttesen összecsomagolják és akár 30 napig ingyenes tárolást is igényelhetünk hozzájuk. Ezután a megadott amerikai címről már postázható a küldemény a magyarországi „ valós” elérhetőségre is.

4.  Miután a címeket pontosítottuk, szükségünk van a megfelelő szállító partner kiválasztására. Nemzetközi viszonylatokban több partnert is megbízhatunk csomagunk behozatalával. Érdemes olyan szállítmányozó céget választani, amely a vámkezelést is vállalja, hiszen nem kis procedúrát jelent egy termék behozatala.  Magyarországon ilyen nagyobb csomagküldő cégeknek számítanak a UPS, FedEx, TNT, amelyek a szállítás mellett teljes körű szolgáltatást tudnak nyújtani a vámkezeléssel együttesen. Magánszemélyek esetében már nehezebb a kivitelezés, azonban a Fürgefutár.hu akár ebben is tud segíteni. A csomaghoz mindenképp szükséges számlát mellékelni, amely lehet kereskedelmi vagy pro forma számla is. Az egyéb dokumentumokért érdemes az amerikai és a hazai hatóságoknál is utánajárni a megrendelt terméktől függően.
5. Sokan kíváncsiak arra, hogy vajon kell-e fizetniük vámot vagy illetéket a megvásárolt termék behozatalakor, és ha igen, milyen költsége lesz ennek? Ehhez nyújt segítséget a DutyCalculator, ahol gyorsan, egyszerűen lehetséges a behozott árura vonatkozó vámtétel kikalkulálása. Ha az USA-ból vásárolunk valamit, ennek mindenképp érdemes utána járni, hiszen az Európai Unión kívülről érkező küldemények esetében gyakran szükséges vámot és egyéb illetéket fizetni, amely jelentősen megnövelheti a termék behozatalának költségeit.


Számos hasznos információ és  érdekesség olvasható még a témában a www.vasarlas.lap.hu weboldalon, ahol tippeket is kaphatunk a termékek egyszerű behozatalához.

Üdvözöljük!


Köszöntünk Mindenkit a Fürgefutár.hu által szerkesztett Csomagküldés - Tippek és hasznos információk című blogon.

Célunk olyan, hasznos információk közvetítése Olvasóink felé, amelyek segítséget nyújtanak a gyors és egyszerű csomagküldések lebonyolításában. 
Különböző témakörök ismertetésén keresztül próbáljuk bemutatni a logisztikai ágazat érdekességeit, legfontosabb részleteit.

A belföldi és nemzetközi csomagküldések folyamatának ismertetésével, a megfelelő csomagolás kialakításához tanácsokkal, észrevételekkel kívánunk praktikus információkat átadni bejegyzéseinkben. 

Reméljük felkeltettük érdeklődésüket, és a jövőben blogunk rendszeres követőjeként tarthatjuk számon.